Společnost Kvasar byla založena jako privátní společnost fyzických osob v roce 1990. Od dubna 1991 je registrována jako společnost s ručením omezeným. Sídlo společnosti bylo v baťovském domku. Důvodem úspěchu bylo určitě to, že jádro společnosti tvořili lidé, kteří své práci obětovali všechen svůj čas a schopnosti. Podstatnou roli však také sehrála menší konkurence v oboru.
(Fotografie našeho současného sídla je ovšem z období jeho výstavby na počátku 40. let 20. stol., kdy si jej jako rodinnou vilu nechal zbudovat podnikatel Ludvík Malota.)
Od počátku se Kvasar orientoval na vývoj a prodej ekonomických SW produktů. K jejich vývoji byl vybrán produkt Pascal od fy Borland.
I přes rychlé získávání klientů se vedení společnosti v roce 1992 rozhodlo k zásadní změně dalšího zaměření a rozhodlo o specializaci na problematiku personální a mzdové agendy. Byl položen základ systému PERM ve verzi pro DOS. Od tohoto okamžiku byla zahájena i spolupráce s několika dalšími SW společnostmi, které nabízely ekonomické agendy, ale scházela jim propracovanější části personalistiky a mezd.
(Fotografie našeho současného sídla z období jeho zakoupení v roce 2008. Exteriér i interiér byl takřka v původním stavu.)
Dalším zaměřením se stala oblast životního prostředí, kde chyběla nabídka SW produktů pro potřeby výkonu orgánů státní správy a samosprávy (okresních úřadů, městských a obecních úřadů). I zaplnění tohoto bílého místa programem Ovzduší se ukázalo velmi prozíravým a správným rozhodnutím.
Sídlo společnosti je nově přesunuto do pronajatých prostor na ul. Kvítková ve Zlíně. Firma má 10 zaměstnanců, počet zákazníků dosáhl 400.
(Fotografie našeho současného sídla z období jeho zakoupení v roce 2008. Hlavní vstup z ulice.)
Nové tisíciletí jsme uvítali verzí PERM pro MS Windows. V té době jsme ještě netušili, že potrvá paralelní vývoj PERM pro DOS i Windows ještě mnoho následujících let. V našem týmu jsou též mzdové účetní, které poskytují outsourcing mezd narůstajícímu počtu zákazníků. Celkový počet našich zákazníků dosáhl pěti set.
(Fotografie našeho současného sídla z období jeho zakoupení v roce 2008. Pohled na bývalou palírnu v zahradě s vilou v pozadí.)
Počet zaměstnanců nadále roste a překročil dvacítku. Pro nové sídlo firmy byla zakoupena a rozsáhle rekonstruována funkcionalistická vila, postavená podle návrhu architekta Plesníka v období protektorátu. Vila poskytla skvělé zázemí pro naši práci a navíc je pro potěchu oka obklopena pečlivě udržovanou zahradou.
PERM 3 získává webovou nadstavbu PermWeb. Dostává se tak do povědomí manažerů případně i řadových zaměstnanců našich zákazníků. Velká chvíle PermWeb teprve přijde. Počet zákazníků přesáhl tisíc.
V důsledku dalšího růstu počtu zaměstnanců je zavedeno víceúrovňové řízení společnosti, vznikají jednotlivá oddělení. S růstem počtu zákazníků jsou také standardizovány postupy poskytování uživatelské podpory. Je otevřena pražská kancelář, v počátku především pro mzdové účetní, aby byly blíže pro poskytování outsourcingu mezd v Čechách.
(Fotografie pražské pobočky v Průmyslovém parku Harfa.)
Počet zaměstnanců přesáhl třicítku. Na zahradě sídla firmy vznikly z původní palírny nové kancelářské prostory pro Oddělení zpracování mezd. Podařilo se tak zajistit další prostor pro růst v následujících letech. Přímo v sídle firmy je též nově vybudovaná učebna PC a školení uživatelů ve Zlíně je tak organizováno daleko lépe. Společně s dalšími pronajatými učebnami v několika dalších městech pořádáme školení daleko častěji i efektivněji. Výrazně se rozšiřují možnosti PermWeb a také jeho prodej.
(Fotografie našeho současného sídla po přestavbě palírny – v pozadí.)
Počet zaměstnanců se v krátké době navýšil o dalších deset – je nás přes čtyřicet. Náš tým se v uplynulých letech výrazně omladil, dochází k zaškolování nových kolegů na všech odděleních. Společnost je personálně i ekonomicky stabilní a má výhled dalšího růstu.
(Fotografie z firemní akce v zahradě vily.)
Systém PERM 3 je jedním z nejkomplexnějších personálních a mzdových systémů, který v současnosti využívá 1500 organizací z České i Slovenské republiky.
Poskytujeme outsourcing mezd v našem systému PERM 3. Službu využívá v současnosti 200 klientů, pro něž zpracováváme 6000 mezd měsíčně.
PermWeb je určen pro práci manažerům, případně všem zaměstnancům. Umožňuje prezentaci či editaci vybraných dat, podávání žádostí a schvalovací proces.