Přejít na obsah Přejít na navigaci

23. 7. 2024

Kontrolní seznam pro příjem nového zaměstnance

Kontrolní seznam pro příjem nového zaměstnance

Mzdoví účetní, personalisté a všichni, kdo se podílí na procesu přijímání nového zaměstnance, ocení tuto užitečnou pomůcku.


Jedním z hlavních úkolů mzdového účetního a/nebo personalisty je zajištění hladkého procesu přijímání nových zaměstnanců. V každé organizaci má tento proces svá specifika, základní kroky jsou však shodné a proto jsme je pro vás shrnuli:

  1. Dokumenty a administrativa:

    • Zkontrolujte, zda máte všechny potřebné dokumenty pro uzavření pracovní smlouvy.
    • Ověřte si, že máte k dispozici potřebné informace a doklady - pro kontrolu všech potřebných náležitostí si stáhněte náš kontrolní seznam.
  2. Vybavení, pracovní prostředky a přístupová práva:

    • Zajistěte, aby nový zaměstnanec měl přístup k počítači, e-mailu a dalším firemním systémům.
    • Připravte pracovní stanici, telefon a další zařízení.
    • Zkontrolujte, že má k dispozici všechny potřebné prostředky a vybavení.
  3. Seznámení s firemní kulturou a pravidly:

    • Vysvětlete novému zaměstnanci firemní hodnoty, pravidla a očekávání.
    • Představte ho kolegům a nadřízeným.
  4. Zdravotní a bezpečnostní školení:

    • Ujistěte se, že nový zaměstnanec absolvoval školení týkající se bezpečnosti a zdraví při práci a všechna další nutná školení.
  5. Benefity a zaměstnanecké výhody:

    • Informujte nového zaměstnance o firemních benefitech, které může čerpat a využít.
  6. Najděte novému zaměstnanci "mentora":

  • Ideálně sdílný, ochotný a pozitivně naladěný kolega/kolegyně, který nováčka zasvětí i do neformálních struktur ve firmě či organizaci

 

Pamatujte, že každý nový zaměstnanec je jedinečný, a proto se snažte přizpůsobit proces jeho potřebám.
Přejeme vám úspěšné přijímání nových kolegů!