23. 7. 2024
Kontrolní seznam pro příjem nového zaměstnance
Jedním z hlavních úkolů mzdového účetního a/nebo personalisty je zajištění hladkého procesu přijímání nových zaměstnanců. V každé organizaci má tento proces svá specifika, základní kroky jsou však shodné a proto jsme je pro vás shrnuli:
-
Dokumenty a administrativa:
- Zkontrolujte, zda máte všechny potřebné dokumenty pro uzavření pracovní smlouvy.
- Ověřte si, že máte k dispozici potřebné informace a doklady - pro kontrolu všech potřebných náležitostí si stáhněte náš kontrolní seznam.
-
Vybavení, pracovní prostředky a přístupová práva:
- Zajistěte, aby nový zaměstnanec měl přístup k počítači, e-mailu a dalším firemním systémům.
- Připravte pracovní stanici, telefon a další zařízení.
- Zkontrolujte, že má k dispozici všechny potřebné prostředky a vybavení.
-
Seznámení s firemní kulturou a pravidly:
- Vysvětlete novému zaměstnanci firemní hodnoty, pravidla a očekávání.
- Představte ho kolegům a nadřízeným.
-
Zdravotní a bezpečnostní školení:
- Ujistěte se, že nový zaměstnanec absolvoval školení týkající se bezpečnosti a zdraví při práci a všechna další nutná školení.
-
Benefity a zaměstnanecké výhody:
- Informujte nového zaměstnance o firemních benefitech, které může čerpat a využít.
-
Najděte novému zaměstnanci "mentora":
- Ideálně sdílný, ochotný a pozitivně naladěný kolega/kolegyně, který nováčka zasvětí i do neformálních struktur ve firmě či organizaci
Pamatujte, že každý nový zaměstnanec je jedinečný, a proto se snažte přizpůsobit proces jeho potřebám.
Přejeme vám úspěšné přijímání nových kolegů!